بازی های 2024 که طرفداران از آنها متنفر بودند
انتشار: دی 06، 1403
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

بازی های 2024 که طرفداران از آنها متنفر بودند


سال 2024 روزهای پایانی خود را با تمام اتفاقات و خبرهای خوبی که در عرصه صنعت بازی های ویدیویی به ارمغان می آورد سپری می کند. اگر بگوییم امسال یکی از بهترین سال ها برای گیمرها بود، اشتباه نمی کنیم! در سال 2024 شاهد معرفی عناوین بسیار بسیار زیادی از سوی توسعه دهندگان بودیم. اما همیشه همه چیز آنطور که توسعه دهندگان و بازی سازان می خواهند پیش نمی رود. در کنار عرضه بازی های خوبی که امسال شاهد آن بودیم، برخی از این عناوین به دلایل مختلف شکست خوردند و به منفورترین بازی های سال تبدیل شدند. در زیر به بررسی این دلایل و معرفی این بازی ها می پردازیم.

مرگ از Souls Like الهام بگیرید اما به چه قیمتی؟

مرگ الهام گرفتن از آن چقدر هزینه دارد

در ظاهر، DeathBand یک بازی بسیار جذاب است. دنیای بازی جالب است و داستانی که سعی در تعریف آن دارد به اندازه کافی خوب است که بازیکنان را جذب کند. اما اینجاست که نکات مثبت بازی به پایان می رسد. آنقدر گیم پلی بازی را به هم ریخت که همه این معادلات را به هم ریخت. Deathband یک بازی است که می خواهد جادوی ژانر Souls را به تصویر بکشد، اما درک درستی از اصول اولیه این ژانر ندارد. یک Soulslike خوب به مبارزه دقیق، چالش منصفانه و طراحی رئیس قوی نیاز دارد. اما Deathband هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد. فقدان ظرافت در طراحی، مکانیک کند و سیستم های رزمی ضعیف آن را به یکی از بدترین بازی های سال تبدیل کرده است.

South Park: Snow Day چه چیزی در مورد این عنوان خوب است؟!

South Park: Snow Day چه چیزی در مورد این عنوان خوب است؟!

در طول سال ها، بازی های South Park نسخه های مختلفی را ارائه کرده اند. با این حال، موفقیت بازی The Stick of Truth و تا حدودی The Fractured But Whole، انتظارات زیادی را از این بازی در میان جامعه بازی ها ایجاد کرده است. اما به نظر می رسد که بازی های South Park به رویکرد پرخاشگر قبلی خود بازگشته اند، با جدیدترین عنوان این سری، Snow Day، یادآور بازی های کم رنگ و شکست خورده دهه های گذشته این سری است. بازی تغییرات بزرگی را انجام داد، از جمله تغییر به فرمت سه بعدی، اما همه این تلاش ها به جای بهبود منجر به سقوط آن شد. مبارزات و مکانیک بازی به طور کلی ناپخته و خسته کننده بود و همه این تغییرات آن را به یکی از بدترین بازی های سال تبدیل کرد.

جمجمه و استخوان. قربانی یوبی سافت

جمجمه و استخوان. قربانی یوبی سافت

به ندرت پیش می آید که یوبی سافت یک عنوان جدید اصلی ارائه کند، چه رسد به عنوانی که واقعاً بازیکنان را به خود جلب کند. در ابتدا قرار بود این عنوان با Sea of \u200b\u200bThieves رقابت کند. اما اتفاقات خوبی در انتظار این بازی نبود. از این گذشته، بسیاری هنوز به Assassin\'s Creed: Black Flag به عنوان یکی از بهترین ماجراجویی های دریایی تا کنون اشاره می کنند. بنابراین، اگر قرار است هر شرکتی در این زمینه تخصص داشته باشد، یوبی سافت یکی از آنهاست. اما اگر فقط Skull and Bones را امتحان کرده باشید، هرگز چنین ذهنیتی نسبت به Ubisoft نخواهید داشت! نکته تاسف بار این است که نبردهای دریایی در بازی انتظارات را برآورده می کنند. مشکل اصلی اینجاست که گیم پلی بازی در قالب سرویس گرا طراحی شده است که باعث می شود همه چیز خسته کننده و تکراری شود. ماموریت های بازی خسته کننده هستند، داستان جالب نیست، مکانیک های اصلی بازی خارج از نبردهای دریایی جالب نیستند و در کل، این ایده خوب آنقدر از بین رفته است که نمی توان آن را نجات داد.

تنها در تاریکی در تاریکی مطلق

تنها در تاریکی در تاریکی مطلق

Alone in the Dark به عنوان تصویری دوباره از اولین قسمت از این سری طراحی شد که در سال 1992 منتشر شد. آخرین قسمت این مجموعه Illumination بود که در سال 2015 با تحسین منتقدان عرضه شد. این راه اندازی مجدد فرصتی بود تا این سریال دوباره در بین عموم مردم محبوب شود و در عین حال طرفداران قدیمی را راضی کند. این بازی رویکردی مشابه با بازسازی های سری Resident Evil از جمله تغییرات در زاویه دوربین داشت. با این حال، این بازسازی نتوانست به همان موفقیت دست یابد. Alone in the Dark نتوانست انتظارات مالی، انتقادی و طرفداران را برآورده کند و متأسفانه منجر به تعطیلی توسعه دهنده آن، Pieces Interactive توسط Embracer Group شد.

Suicide Squad: Kill the Justice League; طعمه کور

Suicide Squad: Kill the Justice League

سری Arkham یکی از محبوب ترین فرنچایزهای بازی است، حتی اگر سه گانه اصلی تقریباً ده سال پیش به پایان رسید. سه گانه بتمن Arkham به عنوان یکی از محبوب ترین بازی ها شناخته می شود، به همین دلیل است که Suicide Squad: Kill the Justice League زمانی که به عنوان یک تیرانداز چند نفره معرفی شد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. با این حال، هیجانی که در لحظه معرفی بازی به وجود آمد، به سرعت به ناامیدی تبدیل شد. طرفداران سال ها منتظر دنباله ای برای Arkham Knight بودند، اما این بازی نه تنها به آن سمت رفت، بلکه دقیقا برعکس بود. مسیر انتخاب شده برای این گروه عجیب به نظر می رسید. گیم پلی بازی نیز بسیاری از بازیکنان را ناامید کرد و تجربه طولانی مدت پیشرفت مداوم را بدون هیچ چیز جدید یا منحصربه فردی در مقایسه با بازی های مشابه و شیک تر مانند Destiny 2 ارائه کرد.

Silent Hill: The Short Message; خوبه ولی کوتاه

Silent Hill: The Short Message; خوبه ولی کوتاه

بسیاری بر این باورند که سال 2024 سال خوبی برای این مجموعه بود، به خصوص به دلیل انتشار موفقیت آمیز بازسازی Silent Hill 2. با این حال، این بازسازی بعد از Silent Hill: The Short Message آمد که به هیچ وجه به همان سطح از تحسین دست پیدا نکرد. پیامک To Earn با انتظارات بسیار بالایی روبرو بود، اما نتوانست این استانداردها را برآورده کند. بخش بزرگی از این مشکل به دلیل کوتاه بودن مدت زمان بازی است، زیرا با وجود کوتاه بودن مدت بازی، گیم پلی به سرعت تکراری می شود و دیالوگ ها نیز خسته کننده می شوند. با همه ایراداتش، The Short Message می تواند نگاهی اجمالی به سایلنت هیل در دوران مدرن ارائه دهد. امیدواریم که دنباله بتواند این مفهوم را گسترش دهد و آن را به سطح بالاتری برساند.

جوجوتسو کایسن درگیری نفرین شده; اقتباس بد انیمه

Jujutsu Kaisen: Cursed Clash که بر اساس انیمه و مانگای محبوب Jujutsu Kaisen ساخته شده است، پس از انتشار انتقادات و بازخوردهای منفی زیادی دریافت کرد. یکی از دلایل اصلی انتقاد از این بازی، گیم پلی ساده و تکراری آن است. بسیاری از بازیکنان انتظار داشتند که این یک بازی مبارزه ای مهیج و هیجان انگیز با الهام از دنیای جوجوتسو کایزن باشد، اما این بازی نتوانست این انتظارات را برآورده کند. سیستم مبارزه به سرعت خسته کننده شد و باعث نارضایتی کاربران شد. بسیاری از منتقدان خاطرنشان کردند که گرافیک بازی در مقایسه با استانداردهای فعلی صنعت بازی ضعیف و ناامید کننده است. به خصوص برای بازی الهام گرفته شده از یک انیمه محبوب، بسیاری از بازیکنان انتظار داشتند که گرافیک و انیمیشن از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. طراحی شخصیت ها و محیط ها نمی تواند حس واقعی را منتقل کند و شبیه انیمه است.

گرد و غبار؛ شکست بزرگ

گرد و غبار؛ شکست بزرگ

بازی دیگری که مورد انتقاد شدید جامعه بازی ها قرار گرفته Dustborn است. این بازی به دلایل مختلفی از جمله مکانیک مبارزات یکنواخت، داستان کلیشه ای و خطاهای فنی با نقدهای منفی زیادی روبرو شد. بسیاری از بازیکنان معتقدند که مکانیک بازی فاقد عمق کافی است و به سرعت یکنواخت می شود. روایت داستان مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا آن را پیش پا افتاده و فاقد پیچیدگی های جذاب می دانستند. با توجه به تبلیغات پیش از انتشار، انتظارات زیادی از بازی وجود داشت که در نهایت محقق نشد.

LEGO Horizon Adventures; عنوان نباید لگو باشد!

LEGO Horizon Adventures; عنوان نباید لگو باشد!

اسباب بازی های لگو یکی از غول های صنعت اسباب بازی، به ویژه در میان مخاطبان جوان تر هستند. حتی جدای از این گروه، بسیاری از بازیکنانی که با این بازی ها بزرگ شده اند، با اشتیاق به این سری بازمی گردند. اما به نظر می رسد این تصمیم بد باعث نشده که هیچ یک از این گروه ها LEGO Horizon Adventures را دوست نداشته باشند. در نهایت مشخص شد که بازی مانند Horizon به خوبی در قالب LEGO جا نیفتاده است. بزرگترین عیب این بازی یکنواختی آن است. طراحی مرحله بازی بسیار محدود است و نمی تواند جذابیت دنیای باز Horizon Zero Dawn را بازسازی کند.

کنکورد. بزرگترین شکست در سال های اخیر

کنکورد. بزرگترین شکست در سال های اخیر

از نقطه نظر تجاری، کنکورد یکی از بزرگترین شکست های سال بود. اگرچه گیم پلی بازی سرگرم کننده بود، اما بسیاری از طرفداران با طراحی شخصیت مخالف بودند. بزرگترین مشکل این بازی قیمت آن بود. در ژانری که بازی های رایگان تا حد زیادی رایگان هستند، Concorde با قیمت 40 دلار عرضه شد که برای طرفداران بازی هایی مانند Overwatch و Apex یک عامل بازدارنده به حساب می آمد. Concorde تنها دو هفته پس از عرضه به طور رسمی تعطیل شد و متأسفانه استودیو پشت سر آن، استودیوی فایروالک، مدت کوتاهی پس از رویداد بسته شد.


منبع: https://vigiato.net/p/570571