Silent Hill 2 به طور انحصاری برای پلی استیشن 2 در سال 2001 منتشر شد، اما به سرعت به Xbox و PC راه یافت. همچنین، این اثر سال 2012 یک به روز رسانی HD دریافت کرد که با نقدهای متوسطی روبرو شد. اما بالاخره پس از چندین سال انتظار، نسخه جدید این شاهکار فراموش نشدنی به دست بازیکنان رسید. واضح است که علاوه بر رزولوشن بالایی که این بازسازی نسبت به نسخه اصلی دارد، تغییراتی نیز در بازی ایجاد شده است که آن را برای بازیکنان نسل فعلی تازهتر کرده است. در این متن از ویجایاتو به تمامی تغییرات بازسازی Silent Hill 2 نسبت به نسخه اصلی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
محیط های زیست تخریب پذیر
سایلنت هیل 2 به وضوح هیچ شباهتی به سری Red Faction ندارد، مجموعهای که به خاطر محیطهای تخریبپذیرش شناخته میشود. اما به لطف موتور بازی سازی قدرتمند Unreal Engine 5، تیم Blubber توانست جزئیات منحصر به فردی را به این کار اضافه کند. همه چیز در دنیای بازی دارای لایههای جدیدی است و فیزیک محیط همانطور که انتظار میرود کار میکند.
به عنوان مثال، پوسترها، پرچم ها و لباس ها به طور واقعی در باد تکان می خورند و شیشه مغازه ها و ماشین ها می توانند بشکنند. گاهی این اقدامات منجر به دریافت اقلام و کشف مکان های جدید می شود. همچنین مکان های صحنه سازی متعددی وجود دارد که هیولاهای بازی قادر به شکستن های مضحک بر روی دیوارها هستند (مانند Nemesis در Resident Evil 3). به طور کلی، این تخریب پذیری احتمالاً Silent Hill 2 را ترسناک تر کرده است.
پازل های جدید بر اساس رنگ سفید
در ابتدای بازی سرنخی وجود دارد که نشان می دهد پارچه سفید راه را به ما نشان خواهد داد. به عنوان مثال، اگر یک پنجره یا درب گاراژ با یک پارچه سفید نمایش داده شود، به این معنی است که بازیکنان می توانند با آن تعامل داشته باشند. یکی از پازل های اولیه بازی، بازیکنان را مجبور می کند تا سطل زباله ای که با پارچه سفید مشخص شده است را به سمت پنجره ببرند و از آن برای بالا رفتن از آن استفاده کنند. این عنصر پازل کاملاً شبیه چیزی است که در بازسازی Resident Evil 4 دیدیم، جایی که پازل ها و اشیاء تعاملی با رنگ زرد برجسته شده اند.
بازسازی Silent Hill 2 علاوه بر متمایز بودن، ارجاعات جالبی به عناوین دیگر در ژانر وحشت نیز دارد. پازل ها به طور کلی دشوارتر شدند و از آیتم های کوچک به ماموریت های طولانی تر گسترش یافتند. به عنوان مثال، پازل پیدا کردن عقربه های ساعت را با مونتاژ مجدد یک دستگاه ضبط مقایسه کنید. خوشبختانه لبه های پارچه ای سفید به ما در کاهش درجه سختی پازل ها کمک زیادی می کند.
همچنین توصیه می شود مقاله راهنمای جامع پازل ها و معماها در سایلنت هیل 2 ریمیک را از دست ندهید.
با نوسانات مبارزه کنید
مبارزات در Silent Hill 2 اصلی آنطور که میتوانست عالی نبود. سری Silent Hill همیشه به خاطر معماهای شگفت انگیزش معروف بوده است، برخلاف Resident Evil که مبارزات درصد زیادی از گیم پلی را به خود اختصاص می دهد. اگرچه بازسازی یک تجربه تیراندازی خالص را ارائه نمی دهد، اما با پیشرفت های زیادی در مبارزه همراه است. برای مثال می توان به تغییر اسلحه با استفاده از D-Pad در گیم پد اشاره کرد. در نسخه اصلی این بازی، همه چیز در یک منو چک می شد که بیشتر اوقات دست و پا گیر بود.
البته تا به حال بازیکنان می توانند از منو برای انتخاب اسلحه و دارو استفاده کنند، اما میانبرهای خوبی برای راحتی در بازی قرار داده شده است. Evasion نیز به مبارزات نزدیک اضافه شده است که به جیمز فضای بیشتری برای جلوگیری از حملات دشمن می دهد. ذکر نشانگرهای سلاح بد نیست زیرا آزادی عمل بسیار بیشتری نسبت به قبل دارند و بازیکنان می توانند نحوه نمایش نشانگرهای سلاح را انتخاب کنند. وزن جیمز در هنگام کنترل بسیار موثر است زیرا او را به شدت ضعیف می کند. نمونه بارز آن هنگام دریبل است که عملکرد انعطاف پذیرتری از او می بینیم.
همچنین توصیه می شود مقاله راهنمای جامع تمامی سلاح ها در سایلنت هیل 2 ریمیک را از دست ندهید.
زوایای دوربین دیگر ثابت نیست
در بازسازی Silent Hill 2، زوایای دوربین از حالت شانه و کنترل کاملا دستی به حالت سوم شخص تغییر یافته است. همانطور که می دانید در گذشته به خصوص در دوران پلی استیشن 1 زوایای دوربین ثابت بود. زاویه داینامیک دوربین، حرکت در خیابان های سایلنت هیل را آسان می کند، اگرچه محیط تاریک اطراف می تواند کمی منحرف کننده باشد. بازیهای ترسناک در گذشته معمولاً سعی میکردند با استفاده از زاویه دوربین ثابت، احساس خطر و غیرقابل کنترل را به بازیکن القا کنند. البته این در گذشته کارساز بوده است، اما عناوین ترسناک کنونی ثابت کردهاند که میتوان احساس وحشت را بدون این سبک دوربین به خوبی منتقل کرد.
گسترش جهان و داستان بازی اصلی
داستان اصلی نسخه اصلی در بازسازی دست نخورده باقی مانده است. همه شخصیتهای اصلی داستان بازگشتهاند تا جیمز را راهنمایی کنند، از لورا با شیطنتهایش گرفته تا ماریا با مکالمه جالبش. همچنین جالب است که دو پایان متفاوت از نسخه اصلی Silent Hill 2 برای بازی در نظر گرفته شده است که تعداد کل پایان ها را به هشت می رساند. بیشتر تغییرات حول محور شخصیت های دیگر می چرخد، برای مثال، ماریا تنها شخصیتی است که برای مدت طولانی با جیمز بوده است.
ماریا بیشتر به اقدامات جیمز واکنش نشان می دهد، از کشتن هیولاها گرفته تا شکستن پنجره ها. کل دنیای بازی به خوبی گسترش یافته است، به خصوص در قسمتی که ما با ماریا هستیم. بازیکنان می توانند با ماریا به هتل بروند تا داستان را ادامه دهند یا مراحل کناری را کشف کنند. اگرچه بازسازی Silent Hill 2 یک بازی ترسناک جهان باز نیست، حداقل به اندازه نسخه اصلی احساس ترسناکی ندارد.
باس می جنگد و دشمنان
دشمنان از بسیاری جهات پیشرفت زیادی داشته اند. هوش مصنوعی آنها به خوبی ارتقا یافته است، بنابراین انیمیشن های جدید دیوانگی و روان پریشان را بهتر نشان می دهند. برای مثال، مانکنها دومین نوع از هیولاهایی هستند که بازیکنان با آنها مواجه میشوند، موجوداتی که شبیه دو دسته پا هستند که به یک تنه متصل هستند. وقتی حمله می کنند، به نظر می رسد که در انیمیشن استاپ موشن تیراندازی می شوند.
به نظر می رسد که به طور کلی هیولاهای بیشتری وجود دارند که حتی در سطوح دشواری ساده تر نیز بسیار تهاجمی هستند. دشمنان جدیدی نیز معرفی شده اند که در مقابل بازیکنان ظاهر می شوند، مانند موجودات انسان نمای عنکبوت مانند با قابلیت بالا رفتن از دیوار. باس مبارزات نیز پیشرفت های جالبی را ایجاد کرده است تا برای بازیکنان جذاب تر و چالش برانگیزتر باشد. هر برخورد با دشمن درون بازی می تواند آخرین نفس جیمز باشد که این شاهکار ژانر وحشت بقا را جذاب می کند.
خب دوستان نظرتون چیه؟ چه چیز دیگری در این نسخه جدید توجه شما را جلب کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید:
منبع: https://vigiato.net/p/506201