راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ بهروش ها و نحوه پیاده سازی بازاریابی دیجیتال داناپرداز

یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

  • برای انجام این کار، باید تلفن خود را بردارید و به مشتریان خود زنگ بزنید.
  • با رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و استفاده روزانه بسیاری از افراد عادی و حتی متخصصین از این شبکه‌ها لزوم تبلیغات و بازاریابی در این بستر روز به روز بیشتر می‌شود.
  • با افزایش حجم تبلیغات پیامکی، شیوه اجرای این تبلیغات اهمیت بالایی یافته و با یک اجرای مناسب می‌توانیم انتظار داشته باشیم با کمپین موفقی رو برو شویم.
  • از جمله این کانال‌ها می‌توان به وب‌سایت خود شرکت، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات و وبلاگ شرکت اشاره کرد.
  • همچنین کلمات کلیدی دنباله دار یا لانگ تیل ها هم میتونن فرصت های رقابت خیلی خوبی را در اختیارتون قرار بدن.
طبیعتا مخاطبین هدف با توجه به کانال ارتباطی یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارین میتونه متفاوت باشه. مثلا اکثر مخاطبین اینستاگرامتون جوان هستن و میم های بامزه و ویدیوهای کوتاه رو دست دارن. وقتی سطح تعامل مشتری‌ها زیاد میشه و به کاربران فعال شبکه اجتماعی یک برند تبدیل میشن، احساس تعلق بیشتری به اون برند دارن و در نتیجه وفاداری به برند رو افزایش میده. دیجیتال مارکتینگ امکان برقراری ارتباط با مشتری رو به صورت بی‌ درنگ فراهم می‌کنه. فرض کنین برای یکی از محصولاتتون یک بروشور طراحی کردین و اون رو برای مشتریانتون فرستادین.

فرض کنیم که یک بروشور تهیه کرده اید و آن را در صندوق پست مردم انداخته اید. البته که این بروشور هم یکی از قالب‌های محتواست، اما از آن قالب‌های سنتی و آفلاین. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که اصلاً نمی‌توانید متوجه بشوید که چند نفر بروشور شما را خوانده‌اند و چند نفر آن را مستقیماً راهی سطل زباله کرده‌اند. ، که می‌توانیم از آنها به عنوان روش‌های درون‌گرا و برونگرا نیز یاد کنیم) تمایزی قائل نمی‌شود. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های فوق العاده انعطاف پذیری برای رشد مداوم در اختیار مشاغل قرار می‌دهد – اما این شما هستید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که می‌خواهید کار کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کنار فرصت‌های یادگیری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین استفاده را کنید.

در این استراتژی که می‌توان آن را بازاریابی پورسانتی هم نامید، از واسطه‌هایی برای تبلیغات استفاده می‌شود و در ازای عملکرد آن واسطه هزینه یا پورسانت پرداخت خواهد شد. از مهم‌ترین محتواهایی که می‌توانید در این استراتژی استفاده کنید، می‌توان به تولید بلاگ پست، ویدیو و اینفوگرافیک اشاره شرکت سی یو وب کرد. بالا بردن ترافیک سایت از دو روش ترافیک ارگانیک و خریداری شده صورت می گیرد که ترافیک ارگانیک به دلیل حاصل شدن از روش کلاه سفید به عنوان یکی از بخش های موتورهای جست و جو تاثیرات طولانی مدت دارد اما ترافیک های خریداری شده کوتاه مدت می باشند.

اهمیت استفاده از گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

محتوای مفید که برای کاربر ارزشمند باشد می‌تواند اعتماد برند به شما را افزایش دهد و در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم بهینه سازی شود. بسیاری کسب و کار ها با تولید محتوای ارزشمند و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال به موفقیت های زیادی دست یافته اند. معمولاً کسب‌وکارها با تبلیغ محصولات، خدمات یا برند، خود را به بازار عرضه می‌کنند.

انتخاب محتوای مناسب، تولید مستمر و انتشار در زمان‌های پربازده و استفاده از هشتگ‌ها روش‌هایی برای رشد در شبکه‌های اجتماعی بالاخص اینستاگرام هستند. با استفاده از گوگل ادوردز و ابزارهای مشابه نه تنها ترافیک سایت شما بالا می‌رود بلکه مطمئن خواهید بود که هزینه‌ای که برای تبلیغات پرداخته‌اید، مثمر ثمر است. فقط توجه کنید که پیش از استفاده از PPC محتوای مناسب را تهیه کرده باشید تا مخاطبین از کلیک بر روی لینک پشیمان نشوند. درواقع درinbound مارکتینگسایت یا صفحه شما در نتایج جست و جوی مخاطب در موتورهای جستجو یا اپلیکیشن‌های مختلف نشان داده می‌شود. اگر بتوانید به ازای کلمات کلیدی مهم در صفحه اول گوگل باشید دو مزیت بسیار بزرگ نصیب‌تان خواهد شد.

سئو (SEO) چیست؟

راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ بهروش ها و نحوه پیاده سازی بازاریابی دیجیتال داناپرداز

از این رو در آپدیت های بعدی این مقاله به نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال هم به صورت کامل تری اشاره می کنیم. وقتی خاطب به شما اعتماد نکند، نمی‌توانید رضایت آن‌ها را جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید. محتوای حمایت شده، به سبب اطلاعات خوبی که به مخاطب می‌دهد، در راستای جلب اعتماد بیشتر آن‌ها تاثیرگذار است.

بازاریابی ویدئویی را می‌توان جز یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوایی به شمار آورد. محتواهای بصری همواره به دلیل تاثیرگذاری بیشتر، مورد توجه بشر قرار گرفته است. محتواهای بصری به سادگی پیام و مفهوم مورد نظر را به مخاطب منتقل می‌کنند و در ذهن ماندگارتر هستند. هر برندی به استراتژی بازاریابی ویدئویی نیاز دارد و این مسئله جدیدی نیست. چیزی که در سال‌های اخیر تغییر کرده است، میزان اهمیت ویدئوها در تمامی پلتفرم‌ها است. فیسبوک پیش‌بینی کرده است که طی پنج سال آینده، کل پلتفرم را ویدئو در برمی‌گیرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار