ایرباس تولید A۳۲۱ را در چین آغاز کرد

این همکاری تازه در جریان نمایشگاه هوایی ژوهای ۲۰۲۲ اعلام شد؛ جایی که شرکت ایرباس همچنین فرصت یافت تا چندین قرارداد همکاری برای خدمات پس از فروش با شرکای چینی خود به امضا برساند. این خدمات طیف وسیعی از خدمات از جمله تعمیرات و تامین تجهیزات را شامل می‌شود.

در ماه نوامبر سال گذشته، ایرباس اعلام کرد که کارخانه تیاجین قادر است تا تمامی مدل‌های هواپیمای ایرباس از خانواده A۳۲۰ را تولید کند. در ماه اوت امسال هم، خط مونتاژ نهایی در تیانجین به طور رسمی فعالیت خود را برای انطباق برای تبدیل شدن به A۳۲۱ انجام داد و در ماه سپتامبر، دو بخش بزرگ اول هواپیما شامل دماغه و بدنه به آن وارد شد.

براساس این گزارش، اولین هواپیمای A۳۲۱ تولید شده در تیانجین، در سه ماهه نخست سال آینده میلادی تحویل خواهد شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84939996/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-A%DB%B3%DB%B2%DB%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

خط مونتاژ تولید هواپیمای ایرباس در تیانجین، تنها خط تولید شرکت ایرباس خارج از خاک اروپاست که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد.

در همان سال این خط فعالیت خود را آغاز کرد به طوری که در سال ۲۰۰۹، اولین هواپیمای A۳۲۰ تولید شده وارد بازار شد. طی ۱۴ سال گذشته، بیش از ۶۰۰ هواپیما در این کارخانه تولید شده و آن را به مدلی موفق در همکاری چین و اروپا بدل کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سیمپل فلایینگ، آغاز تولید هواپیمای مسافربری A۳۲۱ ایرباس در چین، نقطه عطف مهمی در مشارکت روبه رشد ایرباس با صنعت هوانوردی چین است و تعهد هر دو طرف برای تقویت این همکاری استراتژیک را نشان می‌دهد.