جبهه ملی افغانستان مدعی جلسه مخفیانه طالبان با گروه‌های تروریستی شد


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آسیا نیوز، طالبان پس از برگزاری این نشست مخفی میهمانان خود را به ولایات شمالی بغلان و کندز و بدخسان فرستاده است.

براساس این گزارش، طالبان افغانستان تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

به استناد گزارش های خبری، این ادعا در حالی مطرح می شود که سازمان ملل بر این باور است افغانستان به پناهگاه تروریستها تبدیل شده است و طالبان تاکنون نتواسته است کاری برای امنیت افغانستان انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری «فون»، شماری از رهبران تروریستی معروف جهان از جمله «حاجی فورگان» , رئیس جنبش اسلامی ترکستان شرق، «مولوی ابراهیم رهبر گروه ‘جماعت انصارالله’ (متشکل از شبه نظامیان تاجیکستان) , «شیخ ذاکر» رئیس جنبش اسلامی ازبکستان، «عبدالله اویغور» نماینده القاعده در شمال افغانستان، و شماری دیگری از مقامات تروریستی که اشاره ای به نامشان نشده است در پایان ماه اوت (مرداد-شهریور) به عنوان میهمان حاجی افضل از نمایندگان برجسته شبکه حقانی در ولسوالی وزیر اکبر خان در کابل حضور داشتند.

جبهه ملی افغانستان مدعی برگزاری جلسه مخفیانه طالبان با رهبران گروه‌های تروریستی شد

گفته می شود رهبران تروریست با وزیر کشور دولت طالبان سراج الدین حقانی دیدار کرده اند تا در مورد برنامه های تشکیل شبکه ای از جنگجویان در شمال افغانستان گفتگو کنند.

بر اساس توافقنامه ای که میان این گروههای تروریستی صورت گرفته است حدود نیمی از اعضای سازمان های تروریستی می توانند در شش ماه بعد به کشورهای مختلف اعزام شوند. شبکه حقانی هماهنگی این تشکیلات جدید را به مولوی ابراهیم واگذار کرده است که  اخیرا در نزدیکی منطقه کندز همراه با برخی از نمایندگان القاعده رویت شده اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که چندی پیش سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، نسبت به تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریست ها هشدار دادند که این اظهار نظر آنها، بلافاصله با واکنش سریع و مخالف مقامات طالبان مواجه شد.

جبهه ملی افغانستان مدعی برگزاری جلسه مخفیانه طالبان با رهبران گروه‌های تروریستی شد

هفته گذشته نیز خانم زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد  تروریسم و ظهور گروه های تروریستی را یک تهدید جدی برای افغانستان، همسایگان این کشور، منطقه و جامعه بین المللی دانست.

خانم ارشادی در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع افغانستان، گزارش ها در مورد ظهور گروه های تروریستی مرتبط با داعش در افغانستان را نگران کننده خواند و تاکید کرد، مقامات هیات حاکمه سرپرستی افغانستان باید متعهد به مبارزه با تروریسم، تضمین همه گام های مناسب برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی علیه هرگونه صدمه و جلوگیری از حملات به اماکن، ماموران دیپلماتیک و کارمندان کنسولی باشند. افغانستان نباید دیگر به محل امنی برای گروه های داعش و القاعده تبدیل گردد.

به استناد گزارشهای خبری، در واکنش به این سخنان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بیان داشته است که از خاک افغانستان هیچ اقدامی برضد کشور دیگری صورت نگرفته است.

این سخنگو تاکید کرده است «ما ادعای فعالیت گروه های تروریستی در خاک افغانستان را رد می کنیم و تاکید می کنیم که از خاک افغانستان اقدامی علیه دیگر کشورها صورت نگرفته است. این نگرانی تاجکستان بی‌ مورد است. آنان باید در این رابطه فکر کنند و نگرانی‌شان را از نزدیک با ما مطرح سازند».


منبع: https://www.irna.ir/news/84901065/%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%AE%D9%81%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C