گیاهان آپارتمانی کم نور: گیاهان آپارتمانی که در نور کم بیشترین دوام را دارند!

اگر خانم خانهدار هستید و دوست دارید در کنار کارهای خانه به یک شغل دیگر بپردازید و یا کارمند هستید و علاقه دارید به کار دیگری نیز مشغول باشید، توصیه میشود مطالعه این مقاله را از دست ندهید. این گیاه به نور و رطوبت کم نیاز دارد و بهراحتی قابل تکثیر است. مقدار شهد این درخت کم بوده و از لحاظ تولید گرده خوب می باشد. در واقع بذرهای هیبرید برای داشتن ویژگیهای برتر از ترکیب دو یا چند گیاه بدست می ایند.بذر ترکیبی هیبریدی منجر به تولید درختان و گیاهانی میشود که علاوه بر مقاومت بیشتر در برابر افتها وبیماریها دارای میوه و محصولات درشت تر و مرغوبتری است .بذرهای هیبریدی همیشه نتیجه ی ترکیب دو نوع گیاه نیستند و بعضی از بذرها ترکیبی از سه و یا حتی شش نوع گیاه هستند . مدیر یکی از مجتمعهای پرورش گل و گیاه در محلات در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون گل شاخه بریده در سال و ۱۰ میلیون گل گلدانی شامل گلهای آپارتمانی، فصلی، نشایی و درخت و درختچههای زینتی در این مجتمع تولید میشود.

یکی از بهترین های کوچک انواع کف دست برای دکوراسیون منزل شما کف سالن است ( Chamaedorea elegans ) همانطور که از نام گیاه شناسی آن پیداست ، نخل سالن انواع زیبایی از نخل است. مرکز فروش بذر گل و گیاه نازبو این ویژگی را دارد که تمام بذر گل های موجود، از با کیفیت ترین و بهترین بذرهای گل انتخاب می شوند. «مهدی ایوبی»سرمایه گذار واحد گلخانه گل های زینتی استان در این مراسم با بیان اینکه برای افتتاح این واحد گلخانه 300 میلیون تومان تسهیلات و یک میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه شخصی هزینه شده است، گفت: در این واحد اشتغال پنج نفر به صورت مستقیم فراهم شده گیاهان زینتی golheaven است. به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «غلامرضا تقوی» در رابطه با میزان خسارات ویروس کرونا به بخش تولید گل و گیاه زینتی اظهارداشت: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار گل و گیاه زینتی دچار رکود شده و بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش گل و گیاه زینتی وارد شد. این گیاه به تازگی وارد کشور ایران شده و جز گیاهان زینتی لوکس محسوب می شود.

مجموعه سعدآباد چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کردهاست. پس شما می توانید در با خیال راحت خانه گلدان داشته باشید و فضایی زیبا و سرسبز بسازید و نگران خاک خوردن فرزندتان نباشید. اینها با گلهای سفید که دارای یک گلبرگ هستند و می توانند از 4 ‘تا 12’ (10 – 30 سانتی متر) طول داشته باشند در تضاد قرار می گیرند. هنگام رشد در داخل خانه برای کمک به ایجاد انرژی مثبت ، کف نخل سالن تا 2 فوت (60 سانتی متر) رشد می کند. گل اشیانتوس همانند دیگر گل های آپارتمانی و زینتی برای گلدهی و رشد بهتر به نور نیازمند است. همچنین یکی از محبوب ترین انواع گیاهان آپارتمانی در جهان است. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد نخل های سالنی این است که به نگهداری کمی احتیاج دارند. خانم سادات هم ورود گیاهان متنوع که زیستگاهی غیرایرانی دارند را از جمله دلایل اشتیاق مردم به نگهداری از گیاهان در منزل میداند و میگوید: «تا اواخر دهه ۸۰، گزینهها برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی، بیشتر دوروبر لیندا، پیتوس، برگانجیری و یوکا میچرخید اما در چند سال گذشته، انواع فیکوس، سانسوریا، آرالیا، آگلونما و ساکولنتها به گیاهان محبوبی تبدیل شدهاند که چون نگهداری از آنها سادهتر و رشد و تکثیرشان آسانتر است، خیلی از خانمها یا جوانها با خرید یکی دو گلدان و کمی صبر و حوصله میتوانند با پرورش و تکثیر این گیاهان، منافع اقتصادی هم کسب کنند؛ چرا که قیمت این گیاهان به تناسب رشد و میزان شادابی گیاه، رشدی چند برابری پیدا میکند.

یکی از انواع گل آشیانتوس، گل اشیانتوس جافرولیپس با نام علمی Aeschynanthus Japhrolepis است. درختچهی بونسای با اندازهی مناسب و هزینهی مقرون بصرفه، برای تدارک یک دکور لاکچری و زیبا گزینهای عالی است. یک گل زیبا با برگ های نرم بنفش که به خودی خود و بدون وجود گل های صورتی هم زیباست. نور: این گیاه به محیطی با نور کم تا متوسط و البته غیرمستقیم نیاز دارد. این گیاه با نور کم به خوبی کنار میآید. این مطالعه نشان داد گیاهان در هوای پاک مانند نیلوفرهای صلح به خلاص شدن از فرمالدئید و بنزن از هوا کمک می کنند. مصریان باستان برای نشان دادن موقعیت اجتماعی و نه جنسیت از رژ لب استفاده میکردند. برگهای گیاه برای تغزیه لارو حشرات مورد استفاده قرار میگیرد. گیاه بوته ای دارای ساقه های نازکی است که برگهای بزرگی مانند سرخس روی آنها رشد می کند. سرخس کیمبرلی کوئین برگهایی تیز و استوار و به شکل شمشیر دارد و از این جهت به آن سرخس شمشیری هم میگویند. این گونه یعنی آشیانتوس لانگیسالیس به عنوان گیاهی نیمه خزنده با ساقه های ۹۰ سانتی متری است و دارای گل هایی به رنگ قرمز و برگ های به رنگ سبز و سفید می باشد. این گیاه را پس از فصل گلدهی می توانید هرس کنید و کافیست ساقه ها را کمی کوتاه تر کنید.

آیا گل آشینانتوس به گلدهی می رسد؟ بله گل اشیانتوس می تواند به گلدهی نیز برسد. دارای گل هایی دسته جمعی و لوله ای شکل به رنگ های قرمز، نارنجی و جگری است. دارای شاخه هایی به طول ۸۰ سانتی متر و برگ های کوچکی هستند. لازم به ذکر است که نحوه استفاده از کودهای گیاهی دارای دستورالعمل های ویژه ای است. ایالات متحده اداره غذا و دارو آمریکا، روغن کرچک را طبقهبندی کرده به عنوان (بهطور کلی و عمومی به عنوان ماده مؤثر و بیخطر به رسمیت شناخته شده) (گریس) برای بیش از ضد استفاده به عنوان ملین با سایت اصلی عمل روده باریک که در آن به هضم اسید ریسینولئیک منجر شدهاست. این گل در زمستان به استراحت می رود بنابراین میزان آبیاری کمتری نیاز دارد. اگر گل اشیانتوس را در مکانی قرار می دهید که درجه حرارت بالا تر ۲۴ است، بهتر است میزان آبیاری را بیشتر کنید. برای جلوگیری از ریزش برگ های گیاه مذکور لازم است که درجه حرارت محل نگهداری آن کمتر از 16 درجه سانتی گراد نشود.

ارتفاع این گیاهان در طبیعت ۲ متر و یا بیشتر است اما در محیط آپارتمانی به ۶۰ سانتی متر می رشد. در تمامی انواع گلخانه باید راهی مناسب برای نصب پنجره و برقراری تهویه وجود داشته باشد؛ بنابراین بهتر است تا حد امکان از سقف هایی استفاده شود که به راحتی بتوان مراحل نصب پنجره را انجام داد؛ زیرا در غیر این صورت هزینه های مربوط به راه اندازی و احداث گلخانه افزایش پیدا خواهد کرد. هرچه برگ های این گیاه گوشتیتر و پرآبتر باشد، تاثیرش در تصفیه هوا بیشتر است؛ بنابراین بهتر است از انواع بزرگ و پربرگ این گیاه استفاده کنید. یک مطالعه ناسا در سال 1989 لیست نیلوفرهای صلح را در لیست گیاهانی که به تصفیه هوا کمک می کنند . سرخس های بوستون یکی دیگر از گیاهان مهم تصفیه هوا است که به ایجاد حس مثبت در هر اتاق کمک می کند. پرورش درخت مرکبات در ظروف داخل خانه یکی دیگر از راه های جذب پول است و از نظر چینی فنگ شویی موفق باشید. پرورش قارچ هم یکی دیگر از روشهای درآمدزایی است. به طور کلی یکی از گیاهان آپارتمانی مناسب فصل زمستان، این گل برگساره ای زیباست که از بومیان مکزیک محسوب می شود و در روزهای کوتاه سال به خوبی رشد می کند.

گیاهانی که بالغ شده اند (آشیانتوس سه سال پس از کاشت بالغ می شود) معمولا به نور بیشتری نیاز دارند، البته در تابستان های داغ نور ظهر می تواند به برگ ها آسیب بزند. درست است که گیاهان زینتی نیاز به رسیدگی زیادی دارند و گاهی ممکن است یک گیاه را برای چند سال پرورش داده باشید، اما اگر بتوانید محصولات خود را با قیمت مناسب تری عرضه کنید نسبت به رقبای خود احتمال موفقیتتان بیشتر می شود. دارای گل هایی بسیار بزرگ به طول ۴۰ سانتی متر است. برگهای آنها می توانند تا 25 ‘(65 سانتی متر) طول و تا 10’ (25 سانتی متر) عرض رشد کنند.

این نخل دارای آن نماد عجیب و غریب گرمسیری از برگهای قوسی شکل و تنههای بلند و باریک است. دارای برگ ها سبز رنگ و چرمی به طول ۴ الی ۸ سانتی متر، بیضی شکل تا نیزه ای و گاهی پیچ دار می باشد. به عنوان مثال ، دنباله دار بودن برگهای سبز روشن ، آنها را برای سبدهای آویز عالی می کند. این گیاه پر بوته در سبدهای آویز یا پر کردن فضای بالای کمد لباس ، قفسه یا پایه گیاه بسیار عالی است. نام رایج گل آشیانتوس رادیکانز رژ لب است که اشاره به گل های قرمز ( گلهای قرمزی که شبیه به لولههای رژ لب باز هستند) آن دارد .این گیاه به دلیل کمیاب بودن به عنوان یک گیاه زینتی مورد توجه قرار گرفته و برای سبدهای آویزان عالی است. در صورتی که نیاز سرمایی گیاه تامین شود، به طبع کیفیت گل ها در سال آینده افزایش می باید. وی گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی بر اساس آخرین آمار (سال ۱۳۹۹) در خراسان رضوی در گلخانه ۱۲۷ هکتار و در فضای باز ۱۱۲ هکتار است.

از چند ماه تا چهل سال عمر می کند بستگی به میزان مراقبت شما و محیط پرورشش دارد. به طور کلی با قرار دادن این گیاهان پشت پنجره های جنوبی یا غربی می توانید نیاز نوری گیاه را فراهم سازید. نگهداری و پرورش گل و گیاه در خانه علاوه بر اینکه بر سلامتی روح و روان ما موثر است و با زیبایی خود خانه را دلپذیرتر میکند، بر بهبود کیفیت هوا هم تاثیر میگذارد. شهرستان محلات به دلیل وجود آب و هوای پاک و مستعد بودن برای پرورش گل و گیاه، گزینه ای مناسب برای صادرات و جذب بازارهای جهانی گل وگیاه است.

تنها با رعایت چندین نکات در زیر می توانید به راحتی یک آشیانتوس زیبا در کنار خود داشته باشید! از سرویسهایی مانند Share Magnet و Wingsplay و توئیتهای با حمایت مالی، استفاده کنید. محققان میگویند، با استفاده از بیوتکنولوژی گیاهی و ابزارهایی از جمله کشت بافت، تکنیک نجات جنین، تغییرات ژنتیکی و امتزاج پرتوپلاست میتوان دامنه تنوع ژنتیکی را افزایش داد و ژرم پلاسم جدید را در اختیار اصلاحگران گیاهان زینتی قرار داد. ریشه های گیاه نباید با آب در تماس باشند. در حقیقت، گلدان نباید یک جسم دست و پاگیر باشد.بعضی از گیاهان به گرمای زیاد در فصل زمستان و بعضی دیگر به هوای خشک داخل آپارتمان حساسیت دارند.

یکی از افسانهها که مربوط به مریم باکره است، از زمانی میگوید که مریم در کنار صلیب به سربازان تخممرغ میداد. یکی از نشانه کمبود آب، برگهایی چروکیده است. برگ های سر سبز و گل های زیبای این گیاهان در طبیعت، توجه بسیاری از پرنده ها را به خود جلب می کند! این گلها می توانند فقط گلهای سفید ساده باشند تا به تقویت احساس آرامش و آرامش کمک کنند. این گیاه به سبد انگور معروف بوده و شکلی متراکم تر از نوع معمولی Aeschynanthus آن دارد. ممکن است شما در بخشی از فضای حیاط خود گل های فانتزی کاشته و در بخشی دیگر درخت های میوه به کار بگیرید. برای ایجاد رطوبت محیط، میتوانید از روش جزیره بویژه در فصول رشد کمک بگیرید. میتوانید از پودر هورمون ریشهزایی استفاده کنید (روش و میزان مصرف روی بسته ذکر شده) سپس قلمهها را در بستر حاوی ماسه قرار دهید. مربای ساکورا: از انواع گوناگون ساکورا در تهیهٔ مربا استفاده میشود.

بسیاری از گلهای ارکیده تمایل دارند که حدود 5 گلبرگ داشته باشند که می توانند بیضی شکل یا لانسی شکل باشند. سانسویه گیاه مار نوعی ساکولنت با برگهای بلند شمشیری شکل است که ادعا می شود شانس آور است و همچنین به تصفیه هوا کمک می کند. این گونه یک اپی فیت ( گیاه هوازی یا هوایی Epiphyte ) یا لیتوفیت است که به ارتفاع ۱/۵ متر رشد می کند. برای ساخت جزیره به یک زیر گلدانی، مقداری سنگ درشت و آب احتیاج دارید. در فصول گرم می توانید عمل غبارپاشی را به صورت روزانه انجام دهید. اگر می خواهید گیاه را بیرون از خانه در فصل بهار نگهداری کنید، باید در مکانی سایه روشن (ترجیحا مکانی که بیشتر سایه باشد) و دور از نور مستقیم، آن را قرار دهید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار