
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404
10 سری بازی ارزش بازگشت دارند
همه فرنچایزهای بازی های ویدیویی نمی توانند به اندازه Call of Duty، Halo، Super Mario Bros یا God of War دوام بیاورند. برخی از بازی ها تنها برای مدت کوتاهی در کانون توجه قرار می گیرند و سپس ناپدید می شوند و طرفداران سال ها یا حتی دهه ها منتظر بازگشت شخصیت های مورد علاقه شان یا پیوستن به آن ها در سفرشان می مانند. حقیقت تلخ این است که توسعه بازی یک تجارت است و گاهی اوقات قوانین تجاری بر همه چیز حاکم است. اگر بازی نتواند انتظارات را برآورده کند، احتمال ادامه آن بسیار کاهش می یابد. اگر یک نسخه جدید یا به روز شده نتواند جامعه بازیکنان را احیا کند، امید به احیای آن گروه گاهی برای همیشه از بین می رود. برخی از فرنچایزها در طول زمان از بین رفته اند، در حالی که برخی دیگر هنوز فرصتی برای نجات دارند. با بررسی این بازی ها با ویجایتو همراه باشید.
دستکش

Gauntlet به عنوان یک بازی آرکید چهار نفره شروع شد و بعداً در سیستم های کامپیوتری خانگی اولیه در دسترس قرار گرفت. این بازی یکی از اولین نمونه های Dungeon Crawler بود و راه را برای بازی هایی مانند Diablo هموار کرد. بازیکنان می توانند یک جنگجو، والکری، کوتوله یا جادوگر را کنترل کنند. هر کدام از این شخصیت ها دارای سلاح ها و توانایی های مربوط به کلاس خود بودند. بازیکنان برای زنده ماندن باید از سیاه چال ها عبور می کردند، با دشمنان بی شماری مبارزه می کردند و غذا جمع آوری می کردند.
در نهایت Gauntlet راه خود را به کنسول های خانگی پیدا کرد. آنها ابتدا به عنوان بخشی از مجموعه بازی های کلاسیک و سپس به عنوان نسخه های جدید منتشر شدند. آخرین نسخه بازسازی شده این بازی در سال 2014 منتشر شد و در سال 2015 مجدداً منتشر شد. در مجموع، بازی با نقدهای متوسط \u200b\u200b\u200b\u200bبه دست آورد، اما برخی از منتقدان آن را به شدت تحسین کردند. به جرات می توان گفت که ژانر فانتزی، به خصوص با رونق اخیر در DnD و Baldur\'s Gate III، در حال حاضر بسیار محبوب تر از زمانی است که Gauntlet برای اولین بار منتشر شد. در دنیای بازی همیشه جا برای ماجراجویی های بیشتر وجود دارد.
فضای منظره

جو زیبا از سازنده سریال Duel Me Cry بازیکنان را در نقش جو قرار می دهد. یک پسر کاملا معمولی که عاشق فیلم است. در سفر به سینما با دوست دخترش سیلویا، فاجعه رخ می دهد و شرور فیلم او را به صفحه نمایش می کشاند. جو بلافاصله او را به دنیای سینما تعقیب می کند. در طول راه، جو با آزمایش های رزمی روبرو می شود و سعی می کند سیلویا را نجات دهد. در همین حین، او قدرت تبدیل شدن به یک ابرقهرمان حماسی را به دست می آورد و با عبارت معروفش «هنشین برو، عزیزم!» وارد نبرد می شود.
Beautiful Joe یک بازی اکشن عالی برای طرفداران Tokusatsu، Sentai، Kamen Rider، Kaiju یا Power Rangers است. این بازی با عشق عمیق به این نوع اکشن طراحی شده و در عین حال در مبارزات بسیار چالش برانگیز است. طرفدارانی که از پیچیدگی بازی هایی مانند Soulslike، Roguelike و یا حتی Cuphead لذت می برند، از این بازی با سبک منحصر به فرد و پیچیدگی بالا راضی خواهند بود. بازسازی یا انتشار مجدد این بازی می تواند دوباره علاقه به این سری را برانگیزد و عشقی که شایسته آن است را زنده کند.
نمونه اولیه

در اواسط نسل هفتم کنسول ها، زمانی که به نظر می رسید همه چیز به تیراندازی نظامی تبدیل شده است، رادیکال اینترتینمنت، توسعه دهنده بازی های The Incredible Hulk: Ultimate Destruction و The Simpsons: Hit and Run، یک نمونه اولیه را منتشر کرد. این بازی اکشن از دیدگاه سوم شخص در منهتن امروزی روایت می شود. داستان بازی حول محور الکس مرسر است، فردی که حافظه خود را از دست داده و این توانایی را دارد که با جذب اطرافیان، ظاهر خود را تغییر دهد.
در ادامه بازی الکس از یک قهرمان به یک ضدقهرمان تبدیل می شود و شخصیت جدیدی وارد داستان می شود و به دنبال انتقام از او می باشد. بازی با راه اندازی قسمت سوم به پایان می رسد، اما اکتیویژن اظهار داشت که این سری نتوانست مخاطبان تجاری گسترده ای پیدا کند. استودیو رادیکال کوچک شد و اعضای تیم در سراسر اکتیویژن پخش شدند. با وجود این، PROTOTYPE به دلیل اکشن هیجان انگیز و ساختمان های تخریب پذیر سرگرم کننده بود و داستانی به سبک B-movie ارائه می کرد که به شدت در سبک اکشن بازی نقش داشت. این سریال لااقل لااقل تمام داستانش را دارد.
4 کشته بر جای گذاشت

بازی های زامبی Valve زمانی که در سال 2008 راه اندازی شد، موفقیت بزرگی به دست آورد. این بازی ها داستان را از طریق جزئیات پس زمینه و دیالوگ های درون بازی روایت می کردند. اگر بازیکنان یک بازی کشتار زامبی چهار نفره را بدون غرق شدن در داستان می خواستند، این بازی انتخاب خوبی بود، اما داستان برای علاقه مندان وجود داشت.
این بازی حالت چند نفره چهار به چهار داشت. یک تیم در نقش بازماندگان و تیم دیگر نقش زامبی های خاص را بازی می کردند. این بازی دارای یک سیستم هوش مصنوعی به نام "کارگردان" است که چالش ها را بر اساس عملکرد بازیکن تنظیم یا کاهش می دهد. این سیستم مسیرهای کمپین را تغییر داد تا تجربه بازیکن را تازه نگه دارد و بازی را دوباره پخش کند. بازیکنان سال هاست که خواهان قسمت سوم این سری هستند. به حدی که این درخواست در کنار فرنچایز Half-Life که هرگز قسمت سوم دریافت نکرد، تبدیل به یک شوخی شد.
سیاره گمشده

Lost Planet که ابتدا برای ایکس باکس 360 منتشر شد و بعداً برای پلی استیشن 3 و رایانه شخصی منتشر شد، یک بازی تیراندازی سوم شخص است که در دنیایی یخی اتفاق می افتد که در آن بشریت نمی تواند بدون ماده ای به نام T-ENG که از... و زیستگاه اصلی آن موجودات.
این بازی پیام های قوی در مورد تغییرات آب و هوایی، مسائل جاری جنگ انسانی و مشکل آلودگی ارائه می دهد. هر نسخه از بازی داستان شخصیت های مختلف را دنبال می کند و مکانیک های بقا مانند استفاده از لباس های مکانیکی، مبارزه با دشمنان بزرگتر و جمع آوری T-ENG برای حفظ سلامتی نقش اصلی را ایفا می کند. نسخه نهایی این بازی در سال 2013 منتشر شد و پروژه ساخت یک فیلم اقتباسی در سال 2014 لغو شد.
جنایت واقعی

سری بازی True Crime مدت هاست که به عنوان «نسخه پلیسی GTA» شناخته می شود و این توصیف چندان دور از ذهن نیست. یک بازی اکشن جهان باز سوم شخص با تمرکز بر رانندگی و تیراندازی که به راحتی یادآور GTA است. اما جنایت واقعی بیش از این بود. بازی بازیکنان را به عنوان کارآگاه LAPD به دنیای زیرین جنایت می برد. مکانیک رانندگی شامل رانندگی و تیراندازی هیجان انگیز بود که تفاوت زیادی با GTA داشت. نبردهای غیرمسلح بازی دارای هنرهای رزمی چشمگیر و توانایی شکست در ماموریت ها بدون وقفه در داستان اصلی، با نسخه های متناوب صحنه های مبتنی بر شکست بازیکن بود.
نسخه نیویورکی مانند نسخه اصلی موفقیت آمیز نبود و این سریال تا زمانی که True Crime Hong Kong معرفی و با نام Sleeping Dogs عرضه شد متوقف شد. برای طرفداران سینمای اکشن آسیایی، بازی های کلیدی این مجموعه، از جمله True Crime: Streets of LA و Sleeping Dogs، تجربه واقعی بازی را در حال و هوای فیلم های مورد علاقه شان ارائه کرده اند. برای گیمرها، این بازی ها یک تجربه پر اکشن بودند.
او می ترسد

First Encounter Assault Recon که در سال 2005 منتشر شد، یک تیرانداز اول شخص بود که داستان یک واحد نیروی ویژه ارتش ایالات متحده را روایت می کرد که با حوادث ماوراء طبیعی روبرو شد. بازی اصلی با استقبال خوبی روبرو شد و تجربه واقعاً وحشتناکی را برای بازیکنان فراهم کرد. بازی دوم نیز تجربه مشابهی را ارائه داد و تعادل خوبی بین یک بازی تیراندازی و یک بازی ترسناک ایجاد کرد. دو بسته الحاقی برای بازی اصلی منتشر شد و به دلیل اتفاقات نسخه دوم، دیگر بخشی از روایت اصلی (کانن) نیستند. بازی سوم از این سری تغییرات شدیدی نسبت به دو نسخه اول داشت و نتوانست انتظارات تجاری را برآورده کند. از آن زمان تاکنون این سریال به حالت تعلیق درآمده است.
بازی های ترس به شدت از فیلم های ترسناک الهام گرفته شده اند. بازی اول به شدت تحت تاثیر سینمای ترسناک ژاپنی بود و بازی دوم بیشتر از ژانرهای ترسناک وسترن و اروپایی الهام گرفته بود. ترکیب این سبک ها تجربه ای وحشتناک و هیجان انگیز ایجاد کرد که قبلاً در سایر بازی های شوتر ترسناک دیده نشده بود. با رونق اخیر بازی های ترسناک، اکنون زمان مناسبی برای بازگشت FEAR است.
جت موتور

Jet Moto یک بازی مسابقه ای آینده نگر بود که از سال 1996 تا 1999 در پلی استیشن محبوب بود. این بازی مسابقه ای آرکید با موتورهای شناور و اکشن سریع در دوره ای منتشر شد که بازار پر از بازی های مسابقه ای آرکید بود. هر نسخه از جت موتو موفقیت مالی و انتقادی خوبی کسب کرد، اما هرگز به محبوبیت عناوینی مانند Twisted Metal نرسید.
چشم انداز بازی های مسابقه ای امروزی بسیار تغییر کرده است و گزینه های آرکید مانند زیادی برای بازیکنان مدرن وجود ندارد. موفق ترین بازی های مسابقه ای امروزی شامل سری Forza و عناوین شبیه سازی مانند iRacing می شوند که بیشتر بر واقع گرایی تمرکز دارند تا سرگرمی های مسابقه ای خالص. Jet Moto عنوانی است که خیلی ها آن را به یاد می آورند و با موفقیت بازسازی های آن مانند Crash Team Racing Nitro-Fueled، اکنون زمان مناسبی برای احیای این فرنچایز به نظر می رسد.
گریز

این بازی به شدت از فیلم های گانگستری بریتانیایی الهام گرفته شده بود که در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 محبوب بودند. برای اینکه به الهام سینمایی خود وفادار بماند، این بازی دارای عناصر HUD (رابط کاربری روی صفحه) نبود. این به بازیکنان کمک کرد تا در تجربه داستان غوطه ور شوند. از سوی دیگر، نبود تلاقی، نقشه درون بازی و نیاز به رعایت چراغ راهنمایی در خودروها برای رسیدن به مقصد باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از بازیکنان شد.
برخی از این مشکلات در دنباله The Getaway: Black Monday که آخرین بازی اصلی این سری بود، برطرف شد. یک اسپین آف در سال 2006 به نام Gangs of London منتشر شد که بعداً الهام بخش یک سریال تلویزیونی در سال 2020 بود. بسیاری از طرفداران دوست دارند این بازی دوباره ساخته شود یا به کنسول های مدرن منتقل شود.
تنشو: قاتلان ارواح

سری Tenchu، یک سری بازی های مخفی کاری پیشگام، در سال 1998 در پلی استیشن آغاز شد و با Tenchu: Shadow Assassins در PlayStation Portable در سال 2009 به پایان رسید. در طول عمر خود، این سری چندین بار ناشر را تغییر داد و آخرین نسخه اصلی برای کنسول توسعه یافته توسط FromSoftware، خالق سری Dark Souls. جالب اینجاست که Sekiro: Shadows Die Twice که توسط همین استودیو ساخته شده بود، در ابتدا قرار بود یک بازی جدید از سری Tencho باشد، اما در نهایت به یک بازی مستقل تبدیل شد.
در سال های اخیر، بازی های بزرگ مبتنی بر مخفی کاری کاهش یافته اند و فرنچایزهایی مانند Assassin\'s Creed بیشتر به سمت گیم پلی اکشن گرایش دارند. احیای سری Tenchu \u200b\u200bمی تواند یک تجربه خاص برای طرفداران این سبک و یک ماجراجویی جدید نینجا برای طرفداران Ghost of Tsushima و Assassin\'s Creed فراهم کند.
منبع: https://vigiato.net/p/563455