باید اعتراف کرد که امروزه بازی های ویدیویی نسبت به سال های قبل از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از سوی دیگر، بازی سازان تمام تلاش خود را می کنند تا حس خوبی را از دنیای این بازی ها منتقل کنند و سعی می کنند ارائه ای عالی ارائه دهند. اما هرازگاهی یک سری مکانیزم ها و چیزهای عجیب و غریب در دنیای بازی های ویدیویی پیدا می شود که واقعاً با عقل سلیم نمی گنجد. چیزهایی که بازیکنان را آزار می دهد و باعث می شود تجربه خوبی در دنیای بازی های ویدیویی نداشته باشند. بنابراین، در این مقاله از ویجایاتو، با ما همراه باشید تا نگاهی به 10 قانون نانوشته ای بیندازیم که بازی ها از آنها برای عصبانی کردن ما استفاده می کنند!
اتصال مداوم به اینترنت
در سال 2024 دیگر نمی توان نقش اینترنت را در فضای بازی های ویدیویی نادیده گرفت. امروزه بازی های آنلاین تقریبا در همه جا وجود دارد و طرفداران زیادی دارد. اما این واقعیت که برای تجربه یک بازی ویدیویی فانتزی باید آنلاین باشید، واقعا منطقی نیست. برای مثال، زمانی که Suicide Squad: Kill the Justice League منتشر شد، Rocksteady اعلام کرد که این بازی یک عنوان سرویس زنده است و برای تجربه آن باید آنلاین باشید. این در حالی است که بخش بزرگی از Suicide Squad یک بازی داستان محور است و نیاز مداوم به آنلاین بودن واقعاً بازیکنان را عصبانی می کند.
متأسفانه، این فقط بازی نیست که قدم به سوی اتصال آنلاین برداشته است. روزی روزگاری فروشگاه های فیزیکی بازی پر از سی دی ها و دیسک های ارزشمندی بود که همراه با کتابچه آن بازی، نقشه و حتی یک سری آیتم های جایزه فروخته می شد. این در حالی است که امروزه اکثر گیمرها بازی های خود را از طریق فروشگاه های آنلاین مانند Steam و Epic Games خریداری می کنند و حتی برخی از بازی ها فقط به صورت دیجیتال منتشر می شوند.
لانچر برای ناشران
امروز ما در دنیای بی پایان پرتابگرها زندگی می کنیم. هر ناشر لانچر مخصوص به خود را دارد و برای نصب و آزمایش برخی از بازی های منتشر شده توسط این استودیوها باید لانچر آن را نصب کنید. Epic Games، Steam، Ubisoft Connect، Microsoft Store، PlayStation Store، Humble Bundle و حتی GOG تنها نمونه محدودی از ده ها لانچری هستند که برای تجربه بازی های مختلف باید نصب کنید. البته باید Rockstar Launcher و حتی Battle.net را نیز به این لیست اضافه کنیم.
وجود تعداد بی شماری لانچرهای مختلف بازی موضوعی است که واقعاً گیمرها را عصبانی می کند. از سوی دیگر، ممکن است مجبور شوید فقط برای تجربه یک بازی ویدیویی از یک لانچر مخصوص استفاده کنید. به عنوان مثال، Fortnite فقط با استفاده از لانچر Epic Games در دسترس است و نمی توان آن را از طریق Steam دانلود و نصب کرد. یک سری بازی نیز بر روی لانچرهای مختلف موجود است. برای مثال می توانید GTA V را از طریق اپیک گیمز، استیم و حتی لانچر خود Rockstar دانلود کنید! آیا وجود لانچر زیاد لازم است؟
روند ساخت بازی های مورد انتظار را لغو کنید
این تقریباً برای همه استودیوهای بازی صدق می کند. چند سالی است که بسیاری از بازیسازان به دلایل عجیب و غریب، ساخت بازیهای مورد انتظار خود را لغو کردهاند. از DLC داستانی برای GTA V گرفته تا بازیهای مستقلی که سالها در دست ساخت هستند. قبل از شروع ساخت یک بازی ویدیویی، بازی سازان به این فکر می کنند که چقدر سودآور خواهد بود و اگر آن بازی سود کافی نداشته باشد، آن بازی لغو می شود.
حتی خود استودیوی Rockstar زمانی قصد داشت چندین DLC داستانی مختلف برای GTA V منتشر کند. اما به دلیل موفقیت عظیم GTA Online، این کار را متوقف کردند و DLC هرگز برای GTA V منتشر نشد. این نشان می دهد که سودآوری برای بازی های بزرگ و کوچک چقدر مهم است. سازندگان
حذف تدریجی ویژگی تقسیم صفحه
آیا ویژگی تقسیم صفحه را به خاطر دارید؟ قابلیتی که در بازی های قدیمی استفاده می شد و به شما اجازه می دهد تا بازی آنلاین را برای دو بازیکن در یک کنسول تجربه کنید. تصور کنید دوست شما به خانه شما می آید و شما قصد بازی Fortnite را دارید. با فعال سازی این قابلیت صفحه نمایش شما به دو قسمت تقسیم می شود و می توانید همزمان دو کاراکتر را کنترل کنید. شخصیت اول دوست شما بود و شخصیت دوم شما. چند سالی است که این قابلیت به تدریج از دنیای بازی های ویدیویی حذف شده و دیگر خبری از آن نیست.
این ویژگی یکی از محبوب ترین مکانیک هایی بود که به شما امکان می داد یک بازی چند نفره را تجربه کنید. اکنون این ویژگی فقط در بازی های قدیمی و چند بازی مدرن مانند It Takes Two وجود دارد.
ویژگی سفر سریع فقط در مکان های خاصی قابل اجرا است
راستش را بخواهید این ویژگی در دنیای بازی هایی مانند The Witcher، Spiderman و Cyberpunk کارایی بیشتری دارد. با قابلیت سفر سریع می توانید بدون طی کردن مسافتی از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کنید و بازی را سریعتر به پایان برسانید. متأسفانه استفاده از این ویژگی در دنیای بازی های مختلف، تنوع بیشتری نسبت به یکدیگر دارد. در برخی از بازی ها مانند Spiderman می توانید بدون محدودیت از این قابلیت استفاده کنید و خود را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کنید.
اما در دنیای بازی هایی مانند Cyberpunk، این ویژگی تنها در مراحل و مکان های خاص وجود دارد. یعنی هر زمان که بخواهید نمی توانید از این قابلیت استفاده کنید. موضوعی که قطعا برای بسیاری از بازیکنان آزاردهنده است. اینطور نیست؟
سختی ناعادلانه بازی ها
طبیعتا توسعه دهندگان بازی دوست ندارند عناوین آنها ساده به نظر برسند. آنها می خواهند شما را برای چند ساعت درگیر یک تجربه متفاوت کنند. در اکثر بازی های ویدیویی می توانید سطح سختی بازی را کم یا زیاد کنید. اگر بازیکن جدیدی هستید، می توانید بازی را در حالت آسان و اگر بازیکن قدیمی هستید، می توانید در حالت هارد بازی کنید. اما در برخی از بازی ها این تغییرات می تواند گیم پلی را به کلی تغییر دهد.
به عنوان مثال، در دنیای Kingdom Hearts II Final Mix، اگر درجه سختی بازی ها را روی Hard قرار دهید، دشمنانی که با آنها روبرو می شوید بسیار سخت تر می شوند. این در حالی بود که بازی بدون اینکه به شما بگوید سلامت شخصیت شما را پایین می آورد و در نتیجه دشمنان راحت تر شما را شکست می دادند. این بازی تنها نمونه کوچکی از سختی ناعادلانه بازی است و به نظر می رسد بازی سازان دوست دارند شما را آزار دهند.
مطالب اضافی
دنیای بازی به طور قابل توجهی گسترش یافته است. از آنجایی که بیشتر بازی های ویدیویی دنیایی پر از محتوای اضافی دارند. به عنوان مثال، سری Assassin’s Creed یوبی سافت ممکن است یکی از فرنچایزهایی باشد که در بین عناوین جهان باز حرف اول را می زند، اما صادقانه بگویم، بیشتر چیزهایی که در دنیای این سری می بینید، تکراری و زائد هستند. انگار نقشه بازی پر از مراحل یکنواخت، لوکیشن های تکراری و کوئست های فرعی است که هیچ ربطی به داستان اصلی بازی ندارند.
متأسفانه فرنچایز Assassin’s Creed تنها نمونه کوچکی از این دسته از بازی ها است. سازندگان بازی سعی می کنند با استفاده از تبلیغات گسترده، بازی های خود را متفاوت جلوه دهند. اما وقتی این بازی ها می رسند فقط یک سری بازی های تکراری با محتوای نامرتبط و مراحل مشابه هستند و این واقعا بازیکنان را ناامید می کند. گاهی اوقات، جدای از محتوای اضافی، این مقدار محتوا است که صبر یک بازیکن را آزمایش می کند. فقط به سری Call of Duty نگاه کنید و اندازه بازی به تنهایی نیمی از حجم کنسول را پوشش می دهد.
کمک غیر ضروری
در واقع، یکی دیگر از چیزهایی که بازیکنان از دیدن آن در دنیای بازی های ویدیویی متنفرند، سرنخ های غیرضروری است که بازی به شما می دهد. تصور کنید که با یکی از NPC های بازی به یک ماموریت هیجان انگیز رفته اید و وظیفه دارید یک معما را حل کنید. زمان شما محدود است و هنگامی که به پایان رسیدید، NPC بازی به شما نکاتی را می دهد که می تواند به شما در حل این معما کمک کند. اما آیا واقعاً کسی به این نکات نیاز دارد؟ راستش نه!
بازی های ویدیویی باید به بازیکنان فرصت کافی برای حل پازل های مختلف بدهد. آنها باید به بازیکنان اجازه دهند که خودشان تصمیم بگیرند، پازل ها را حل کنند و ماموریت ها را کامل کنند. توسعه دهندگان بازی باید بدانند که کمک گرفتن از NPCها در واقع آخرین چیزی است که بازیکنان می خواهند. پس باید بگذارند استراحت کنیم و خودمان معماها را حل کنیم. مهم نیست مدت.
ماموریت های روزانه و ماموریت های زمان بندی شده
کوئست های روزانه یکی از مواردی است که بازی سازان و بازی ها عمداً از آن برای آزار بازیکنان استفاده می کنند. در دنیای برخی از بازی ها مانند فورتنایت، شما باید روزانه وارد سیستم شوید و وظایفی را که پیش روی شما گذاشته شده است، انجام دهید. تصور کنید که می خواهید بازی مورد علاقه خود را امتحان کنید و زمانی که وارد بازی می شوید با ده ها کوئست ناقص روزانه روبرو می شوید که برای ادامه بازی باید آنها را طی کنید.
شکی نیست که کوئست های روزانه یکی از بدترین چیزها در دنیای بازی های ویدیویی است. متأسفانه بسیاری از بازی های آنلاین برای اینکه بازیکنان را مجبور به ورود روزانه به سیستم کنند، وظایفی را پیش روی آنها قرار می دهند که فقط برای مدت زمان مشخصی در دسترس هستند و سایر بازیکنان نمی توانند به اندازه کافی از دنیای بازی های ویدیویی لذت ببرند.
ظرفیت تاری حرکت
Motion Blur قابلیتی است که به شما این امکان را میدهد تا با نرمتر کردن حرکات و محو کردن محیط، انیمیشن بهتری دریافت کنید. این ویژگی در دنیای بازی های مسابقه ای جذاب است و حسی واقعی به دنیای این بازی ها می دهد. اما وجود این ویژگی در بازی هایی که نیاز به بررسی جزئیات دارند واقعا جالب نیست. در دنیای بازی مانند Red Dead، باید محیط را به درستی بررسی کنید و تار کردن محیط بازی چیزی نیست که بازیکنان در این دنیای بازی بخواهند.
بنابراین Motion Blur در دنیای بازی های غیر مسابقه ای واقعا آزاردهنده است. بنابراین دفعه بعد که برای امتحان یک بازی ویدیویی رفتید، فراموش نکنید که ابتدا این ویژگی را از طریق تنظیمات بازی خاموش کنید.
حالا قانون نانوشته ای که شما را بیشتر عصبانی می کند چیست؟ آیا با مشکلات دیگری مواجه شده اید که در این مقاله به آنها پرداخته نشده است؟ نظر خود را حتما با ما در میان بگذارید.
منبع: https://vigiato.net/p/490400