
بروزرسانی: 04 تیر 1404
10 مدی که به بازی های مستقل موفق تبدیل شدند
هر بازی ویدیویی با یک ایده ساده شروع می شود و برخی از این عناوین راه را برای زنده کردن ایده های بازیکنان دیگر هموار می کنند. تهیه مواد مختلف برای بازی باعث می شود تا جامعه آن اثر برای مدت بسیار طولانی فعال بماند و زود به خط پایان نرسد. حالت هایی برای دیدگاه های خلاقانه به بازیکنان اجازه می دهد تا در محیطی راحت تر از محیط کار توسعه دهندگان وارد دنیای بازی شوند. در اکثر مواقع یک ماد با کیفیت می تواند طرفداران ارزشمندی را جذب کند و محیطی زیبا و جالب را برای کار فراهم کند. اما گاهی اوقات، یک مد عالی از راه می رسد که تبدیل به یک بازی مستقل موفق دیگر می شود. در این متن از ویجایاتو 10 مود موفق و مستقل که به بازی های شگفت انگیز و شگفت انگیز تبدیل شدند را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.
مود گری

Mads بیشتر نشانه خلاقیت سازندگان است و بازی آنها را با استفاده از منابع توصیف می کند. اما بسیار عجیب است که Garry\'s Mod مسئولیت خلاقیت را از سازنده به بازیکن منتقل می کند. Garry\'s Mod به عنوان یک مد برای Half-Life 2 شروع شد. با استفاده از موتور Source، این مد یک جعبه شنی ایجاد کرد که به بازیکنان اجازه می داد صحنه ها، مینی بازی ها، انیمیشن ها و حتی فیلم های کوتاه را طراحی کنند.
Garry\'s Mod به سرعت بسیار محبوب شد و منبع میم های اینترنتی بی شماری از آن دوران شد. نسخه مستقل این حالت در سال 2006 به استیم آمد و امتیازات بسیار مثبتی از بازیکنان دریافت کرد. حتی از زمانی که Source Filmmaker به ابزار اصلی ساخت انیمیشن ها و فیلم های این اثر تبدیل شده است، هنوز هزاران نفر در آن مشغول به کار هستند.
شطرنج خودکار

شطرنج خودکار یک بازی استراتژیک است که در آن تمام وظیفه شما این است که آیتم ها را با هم ترکیب کنید، آنها را ارتقا دهید، آنها را روی میز قرار دهید و منتظر بمانید تا با افکت ها و صداهای جالب مرتب شوند. جالب اینجاست که Auto Chess از مدی متولد شد که خود نتیجه مد دیگری است.
بازی اصلی Dota Auto Chess بود که احتمالاً از Dota 2 سرچشمه می گرفت. ترکیب چرخه گیم پلی بسیار ساده، موانع مهارت کم و مسابقات سریع باعث شد این مد خیلی سریع موفق شود. هنگامی که نسخه مستقل Auto Chess در سال 2019 راه اندازی شد، با موفقیت و محبوبیتی که به دست آورد، زمینه ای برای الهام گرفتن برای رقبای خود مانند Teamflight Tactics از Riot Games نیز ایجاد کرد.
روزها

DayZ اولین موفقیت بزرگ PlayerUnknown است. سیستم عنوان ARMA 2 امکان بیش از تیراندازی و کشتن دشمنان را در محیط بازی فراهم می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ایجاد بافتی که نقشه را مملو از زامبی ها کند و بازی را به طور رسمی به حالت sandbox بقا تبدیل کند (با تاکید زیادی بر تعامل بازیکن) یک حرکت واقعا هوشمندانه بود. DayZ خیلی سریع رشد کرده است و موفقیت خود را مدیون تجربیات جذاب سازندگان محتوای خود است. نسخه مستقل مود در دسترسی زودهنگام نسبتاً موفق بوده و رقابت سختی را با خود به همراه دارد. متأسفانه برخی از سازندگان مد به مرور زمان ناپدید شده اند.
PlayerUnknown\'s Battlegrounds

بتل رویال یکی از محبوب ترین ژانرهای امروزی در صنعت بازی های ویدیویی است، اما چند سال پیش هیچ مخاطبی برای آن وجود نداشت. اما زمانی که PlayerUnknown تصمیم گرفت ARMA 3 را به یک جشنواره نابودی 100 نفره تبدیل کند، تغییر کرد. PlayerUnknown\'s Battleground یا PUBG نتیجه سخت کوشی فردی است که زمان زیادی را در بازی بقای سندباکس (که با ریسک بالایی نیز همراه بود) سپری کرد و در نهایت موفق شد.
PUBG با اکشن هیجان انگیز، پرتنش، تصمیم گیری های چند ثانیه ای و گیم پلی سریع، DayZ را متحول کرد. نسخه مستقل PUBG همچنان قوی است و بزرگترین میراث آن محبوبیت ژانر بتل رویال است. مسیر دستیابی به بازی های بسیار موفقی مانند Fortnite و Call of Duty Warzone توسط PUBG هموار شد که در اصل فقط یک ریمستر بود.
شهر فراموش شده

با توجه به عرضه مداوم مواد جدید برای Skyrim، به خصوص 13 سال پس از انتشار بازی، چند نمونه از آن وجود داشته است که توانسته است به عناوین مستقل موفقی تبدیل شود. یکی از این استثناها The Forgotten City است که به یک بازی مستقل بسیار خوب تبدیل شده است. زمانی که نسخه مستقل این مد منتشر شد، حدود 3 میلیون نفر آن را دانلود کردند. داستان متقاعد کننده بازی از شهر یخ زده در زمان برنده جایزه انجمن نویسندگان استرالیا برای داستان سرایی منحصر به فردش شد. گیم پلی مستقل این حالت به شدت مورد تحسین بازیکنان و منتقدان قرار گرفت و مسیر موفقیت آمیز نسخه اصلی را ادامه داد.
ضد اعتصاب

برخی از اقلام تبدیل به اسباب بازی و برخی دیگر تبدیل به شاهکارهای مشهور جهانی می شوند. این عنوان تیراندازی رقابتی در ابتدا مدلی برای Half-Life بود و محبوبیت عجیب و غریب آن، Valve را بر آن داشت تا یک تیم توسعه دهنده کامل را برای تبدیل Counter-Strike به یک بازی تمام عیار تشکیل دهد. Counter-Strike از آن زمان به یکی از موفق ترین بازی های آنلاین در تمام دوران تبدیل شده است و چندین به روز رسانی عالی دریافت کرده است (اخیراً Counter-Strike 2).
ضرب المثل استنلی

این داستان مردی به نام استنلی است. عنوان The Stanley Parable با این دیالوگ نمادین آغاز می شود و به خوبی نشان می دهد که بازی های ویدیویی چقدر از نظر روایت عالی هستند. این بازی حماسی درباره آزادی، انتخاب و ماهیت ظریف دیوار چهارم است. داستان عجیب و تامل برانگیز این اثر ابتدا با مد Half-Life 2 آغاز شد و در نهایت در سال 2013 نسخه مستقل آن منتشر شد.
در سال 2022 نسخه Ultra Deluxe بازی وارد شد و جایگاه خود را در تاریخ صنعت بازی و در بین طرفداران آن تقویت کرد. چیزی که The Stanley Parable را بسیار جذاب و خاص می کند، توانایی آن در بازی و تمسخر انتظارات بازیکن است. گاهی اوقات می بینیم که پایان های عجیب درون داستان با کوچک ترین تصمیم ها تغییر می کنند، چیزی که مرزهای تعامل را در یک بازی ویدیویی جابجا می کند.
انتخاب طبیعی ۲

انتخاب طبیعی حالت چند نفره در Half-Life بود که بازیکنان را به دو گروه تقسیم می کرد و باید برای کنترل یک سفینه فضایی می جنگید. این مد دارای یک عنصر استراتژی اول شخص جذاب است که به بازیکنان اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف شخصیت های خود را برای سهولت استفاده و بهره وری بهتر تغییر دهند. برای مثال، بیگانگان می توانند تله های طبیعی بکارند و کندوهای عسل را مستقر کنند، در حالی که مهاجمان فضایی توانایی برپا کردن برج ها و تامین مهمات را داشتند. «نچرال سلکشن» هرگز یک نسخه مستقل دریافت نکرد، اما موفقیت آن به دنباله مستقیم خودش منجر شد.
جوانمردی: جنگ قرون وسطی

علاوه بر عناصر ذکر شده در Half-Life 2، عنوان Chivalry: Medieval Warfare نیز وجود دارد که یک شبیه ساز جنگ PvP آنلاین است که توانایی های بازیکنان را با دقت بسیار بالایی آزمایش می کند. در این بازی زمان بندی دقیق و مرگبار حملات و حملات سود بیشتری نسبت به اقدامات بیهوده و نسنجیده دارد. بازی با مودی به نام Age of Chivalry شروع شد که Half-Life 2 را شبیه به دنیای فانتزی قرون وسطایی می کرد. در زمان خود، این اقتباس آنقدر محبوب و موفق بود که تبدیل شدن به یک بازی مستقل اصلی اصلاً تکان دهنده نبود.
کل ژانر MOBA

کمتر واقع بینانه از دفاع از باستان یا Dota افسانه ای. این نقشه Warcraft 3 بازی استراتژی همزمان بلیزارد را به یک میدان نبرد 5v5 تبدیل می کند که در آن هر بازیکن با ساخت و توانایی های خود قهرمانی را در دست دارد. بنابراین این دو ژانر جدید ایجاد کردند، اما هیچ نام رسمی برای ژانر در حال ظهور وجود نداشت تا زمانی که توسعه دهندگان دو عنوان مستقل را ایجاد کردند.
یکی از توسعه دهندگان، IceFrog، حقوق مالکیت معنوی بازی را خرید و Dota 2 را با آن ساخت. Pendragon و Guinsoo همچنین با Wright Games برای ایجاد League of Legends همکاری کردند. پس از تمام این اتفاقات، ژانر Multiplayer Online Battle Arena یا MOBA پایه گذاری شد و دید جدیدی به دنیای بازی های ویدیویی داد.
خب دوستان نظرتون چیه؟ به نظر شما چه مواد دیگری می تواند در لیست ما گنجانده شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید:.
منبع: https://vigiato.net/p/509542