
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404
15 اقتباس سینمایی و تلویزیونی از Game World متوقف شده است
دنیای بازی های ویدیویی همیشه منبع الهام بخشی برای صنعت سینما و تلویزیون بوده است. اما به همان اندازه که برخی از این اقتباس ها توانستند توجه عمومی را به خود جلب کنند، بسیاری دیگر هرگز فرصت ظهور پیدا نکردند. این پروژه های لغو شده نه تنها کنجکاوی طرفداران را برانگیخت، بلکه اغلب به افسانه ای در بین طرفداران بازی تبدیل شدند. در این مقاله ویجیاتو، به داستان هایی می پردازیم که اگر درست باشند، می توانند تاریخ ساز شوند. پروژه هایی که هرگز محقق نشدند و هر کدام به دلیل مشکلات مالی، تغییرات در استودیوهای تولید، تفاوت های خلاقانه یا حتی اشتباهات مدیریتی بودند. از فیلم های برنامه ریزی شده مانند Resident Evil گرفته تا سری Zelda که به دلیل لو رفتن لغو شدند.
کسلوانیا

Castlevania برای اواخر دهه 2000 برنامه ریزی شده بود، مدت ها قبل از اینکه نتفلیکس سریال پرفروش چهار فصل خود را تولید کند. این فیلم قرار بود توسط Rogue Pictures تولید شود که در آن زمان با Shaun of the Dead و Hot Fuzz شناخته می شد.
اما دو اتفاق مهم تولید پروژه را مختل کرد: اعتصاب نویسندگان آمریکایی در سال های 2007-2008 و تصاحب استودیو توسط Relativity Media در سال 2009. همچنین گفته می شود که Castlevania برای مدت طولانی در مرحله پیش تولید بوده و چندین بار قبل از Rogue بازنویسی شده است. در سال 2009 این پروژه را به طور کامل رها کرد.
Assassin\'s Creed II

اگرچه پیش از این چندین فیلم کوتاه Assassin\'s Creed اکران شده بود، اما فیلم Assassin\'s Creed در سال 2016 بسیار مورد انتظار بود. با این حال، این مهیج در نهایت به یکی از بزرگترین شکست های باکس آفیس سال 2016 تبدیل شد.
اگرچه این فیلم دو برابر بودجه خود را به دست آورد، اما نتوانست هزینه های جانبی مانند تبلیغات را جبران کند و هیچ نقد مثبتی دریافت نکرد. فاکس تایید کرد که دنباله ای برای این فیلم وجود خواهد داشت، اما این تصمیم پس از خرید شرکت دیزنی در سال 2019 تغییر کرد. در واقع، قرار بود نه یک دنباله، بلکه دو دنباله وجود داشته باشد.
جورج رومرو رزیدنت ایول

یکی از جالب ترین نکات در تاریخ Resident Evil زمانی بود که فیلمی تقریباً توسط کارگردان ترسناک جورج رومرو پیشگام ساخته شد. در ابتدا، این پروژه ترکیبی عالی از یک بازی ویدیویی موفق با مضمون زامبی و یک کارگردان مشهور فیلم زامبی به نظر می رسید. از زمانی که متوجه شدیم کپکام رومرو را برای تولید یک فیلم Resident Evil استخدام کرده است، طرفداران امیدوار بودند که این پروژه به واقعیت تبدیل شود.
اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. رومرو چندین نسخه از فیلمنامه را نوشت، اما هر کدام به دلیل نگرانی در مورد درجه بندی بزرگسالان (NC-17) رد شدند. در نهایت پروژه به پل دبلیو اس اندرسون واگذار شد و امروز فیلم های Resident Evil را دریافت می کنیم. متن فعلی رومرو از طریق مجموعه آرشیو جورج رومرو در کتابخانه دانشگاه پیتسبورگ در دسترس است.
BioShock

مسائل مربوط به بودجه یکی از نگرانی های اصلی در مورد Bioshock در اواخر دهه 2000 بود. پس از موفقیت بزرگ بازی اصلی، یونیورسال پیکچرز در سال 2008 اعلام کرد که قصد دارد یک فیلم اقتباسی بسازد که کن لوین و 2K Games نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده خواهند داشت.
با این حال، شکست تجاری Watchmen در سال 2009 باعث شد تا یونیورسال نسبت به بودجه پیشنهادی 200 میلیون دلاری BioShock تردید کند.
تغییرات در پروژه منجر به تغییر کارگردان و یک فیلمنامه جدید شد که لوین آن را رد کرد زیرا پروژه نتوانست جوهره BioShock را به تصویر بکشد. در پایان، یونیورسال تصمیم گیری در مورد ادامه یا توقف پروژه را به لوین واگذار کرد و لوین کل پروژه را لغو کرد.
Raving Rapids

مشخص نیست چه اتفاقی برای این پروژه افتاده است، اما به نظر نمی رسد که هنوز در حال توسعه باشد. در سال 2014، یوبی سافت و کلمبیا پیکچرز اعلام کردند که یک فیلم هیبریدی لایو اکشن/انیمیشن با حضور Rabbids که برای اکران در سال 2016 برنامه ریزی شده است.
اما سال 2016 آمد و رفت و خبری از فیلم نبود. سپس در سال 2019، یوبی سافت با همکاری Lionsgate پروژه دیگری را برای Rabbids با همکاری استودیو Stoopid Buddy اعلام کرد. اما اکنون در سال 2024 هستیم و هیچ یک از این پروژه ها هنوز به نتیجه نرسیده اند.
Doom 2: Hell on Earth

آیا فیلم دوم سال 2005 را به خاطر دارید؟ فیلمی که با بازی بد، نویسندگی ضعیف و صحنه عجیب CGI همه را ناامید کرد؟ بله، قرار بود دنباله ای متفاوت از DOOM: Annihilation 2019 وجود داشته باشد.
در واقع، در حالی که فیلم اول هنوز در حال تولید بود، دنباله ای کاملا متفاوت برنامه ریزی و حتی در نظر گرفته شد. آیا می توانید حدس بزنید چرا Doom 2 لغو شد؟ بله به خاطر شکست تجاری و انتقادی فیلم اول!
افق

با توجه به سابقه نسبتا موفق پلی استیشن، بسیاری از ما در مورد سری Horizon هیجان زده بودیم. اما این سریال نه به دلیل مشکلات مربوط به بازی، بلکه به دلیل مشکلات مربوط به مدیر عامل آن لغو شد.
هنگامی که این سریال در می 2022 معرفی شد، نتفلیکس و سونی استیو بلکمن را که قبلاً با The Umbrella Academy موفق بود به عنوان مدیر اجرایی معرفی کردند.
اما در ژوئن 2024، بلکمن به ایجاد یک محیط کاری سمی متهم شد. جزئیات دقیقی در مورد اینکه چه کسی تصمیم به لغو این سریال گرفته است، فاش نشد، اما اکنون سونی به دنبال یک همکاری جدید است.
راننده

این سومین پروژه یوبی سافت است که نتوانست به فیلم یا سریال تبدیل شود. در فوریه 2002، تولید یک فیلم اقتباسی از Driver به کارگردانی پول اندرسون آغاز شد.
اما این پروژه بارها به تعویق افتاد و پیشرفت در طول پنج سال آینده بسیار کند بود. از زمانی که متن پروژه در سال 2009 به بیرون درز کرد، پروژه کاملاً ساکت مانده است. یک سریال تلویزیونی Driver برای سال 2021 اعلام شد، اما کمتر از دو ماه پس از اعلام لغو شد.
گیاهان در مقابل زامبی ها

باورش سخت است که هنوز انیمه Plants vs. Zombies را ندیده ایم. در سال 2015، وب سایتی به نام The Tracking Board اطلاعاتی انحصاری در مورد تولید Plants vs. Zombies منتشر کرد. عجیب است که به جز ما پوشش دادیم، هیچ رسانه دیگری این خبر را تایید یا منتشر نکرده است.
در سال 2022، طرح های مفهومی این فیلم به صورت آنلاین منتشر شد. مشخص نیست که چرا این فیلم در ابتدا لغو شد، اما گمان می رود که DreamWorks قرار بود آن را تولید کند.
حیله گر کوپر

فیلم A Sly Cooper پروژه عجیب دیگری است که ممکن است هرگز به نتیجه نرسد. شاید برخی به خاطر داشته باشند که در سال 2014 تریلر کوتاهی از انیمیشن Sly Cooper منتشر شد که قرار بود در سال 2016 اکران شود، اکنون بیش از یک دهه از آن می گذرد و هنوز خبری از این فیلم، چرایی تاخیر و یا حتی تاخیر وجود ندارد. وضعیت فعلی برای پروژه
مشکل اینجاست که یک سال پس از تاریخ اعلام شده اکران فیلم، سریال تلویزیونی Sly Cooper نیز اعلام شد. اما این پروژه نیز مانند فیلم پس از اعلام اولیه ناپدید شد. Rainmaker در سال 2017 از پروژه فیلم کناره گیری کرد و اظهار داشت که شکست تجاری Ratchet and Clank در سال 2016 باعث شد تا این شرکت در پروژه تجدید نظر کند. اما هنوز هیچکس نمی داند سرنوشت این سریال چه شد.
Mortal Kombat: Destruction

در مقطعی قرار بود سومین فیلم مورتال کامبت از طریق نیو لاین سینما تولید شود. اما تا زمانی که مشکلات حقوقی Midway Games شروع شد، هیچکس از این موضوع خبر نداشت.
در طول پرونده ورشکستگی میدوی، لارنس کاسانوف، تهیه کننده دو فیلم اول مورتال کامبت، از این شرکت شکایت کرد تا حقوق فیلم این مجموعه را حفظ کند. او در شکایت ادعا کرد که فیلم سوم هنوز در حال تولید است و شرکت او باید حقوق Mortal Kombat را بدون دخالت برادران وارنر حفظ کند. در نهایت، Kasnoff شکایت را از دست داد و حقوق سریال به برادران وارنر منتقل شد.
فلز پیچ خورده

قبل از ظهور پلی استیشن پروداکشنز، برنامه هایی برای تبدیل Twisted Metal به یک فیلم بلند بلند وجود داشت. هنگامی که Twisted Metal در سال 2012 برای پلی استیشن 3 منتشر شد، سونی اعلام کرد که فیلمی برای این بازی به نویسندگی و کارگردانی برایان تیلور در دست ساخت است.
اما همانطور که با Sly Cooper دیدیم، آن اعلام اولیه اولین و آخرین باری بود که سونی در مورد این پروژه صحبت کرد. شاید آنها متوجه عملکرد ضعیف تیلور در فیلم هایی مانند Ghost Rider، Jonah Hex و Gamer شده اند، یا شاید شکست مالی بازی جدید Twisted Metal باعث این تصمیم شده است. به هر حال سری جدید این بازی هم اکنون تولید شده و بسیار هیجان انگیز است!
افسانه زلدا

برخلاف سونی، نینتندو همیشه مراقب حفظ اسرار خود بوده و ترجیح می دهد همه را در یک سطح از رمز و راز نگه دارد. به نظر می رسد یکی از کارمندان نتفلیکس متوجه این موضوع نشده است، زیرا در سال 2015 یکی از اعضای این پلتفرم از ساخت سریال Legend of Zelda خبر داد.
این سری هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما نینتندو خشمگین شد و یک ماه پس از امضای قرارداد همه برنامه ها را لغو کرد. این افشاگری نه تنها طرفداران سریال زلدا، بلکه از انیمیشن استاپ موشن استار فاکس را نیز محروم کرد. با توجه به اینکه سونی پیکچرز در سال 2024 فیلم زلدا را تولید خواهد کرد، بعید است که نینتندو دوباره با نتفلیکس همکاری کند.
کراش باندیکوت

شاید شنیده باشید که قرار بود در دهه 1990 و همزمان با ساخت بازی اصلی، یک سریال انیمیشنی Kirsh ساخته شود. اما پس از اینکه سونی حق انتشار بازی را به دست آورد، یونیورسال دیگر علاقه ای به این پروژه نداشت.
با این حال، تلاش دیگری برای ساخت یک سریال انیمیشنی توسط Kirsch Bandicoot صورت گرفت. در سال 2021، یک پست Reddit فاش کرد که یک تست انیمیشن برای یک کارتون ناشناخته Kirsch انجام شده است.
مشخص شد که استودیو آمازون و اکتیویژن زمانی روی یک سریال انیمیشنی برای این شخصیت کار می کردند. اما اختلافات داخلی بر سر کارگردانی سریال، پروژه را نابود کرد.
خوش آمدید

زمانی بود که نمی توانستیم یک اقتباس تلویزیونی به بدی نسخه پارامونت داشته باشیم و در عوض یک فیلم کاملاً جدید دریافت کردیم. در سال 2005، هلو این فرصت را داشت که به یک پروژه رویایی در صنعت فیلم تبدیل شود.
الکس گارلند به عنوان نویسنده، پیتر جکسون به عنوان تهیه کننده و نیل بلومکمپ به عنوان کارگردان انتخاب شده اند. اما تولید این فیلم چندین بار از سر گرفته شد و سرمایه گذاران را ناراضی کرد.
پس از تهدید فاکس قرن بیستم به قطع بودجه، استودیوی یونیورسال وارد عمل شد و از پیتر شلیسل، رئیس جکسون و کلمبیا پیکچرز خواست تا درصدی از درآمد باکس آفیس را کاهش دهند.
با مخالفت جکسون و شلیسل، این پروژه به کلی لغو شد. بسیاری از وسایل و صحنه های طراحی شده برای این فیلم در نهایت در سال 2009 در فیلم District 9 استفاده شد.
منبع: https://vigiato.net/p/575417