کلاهک دودکش انواع کلاهک دودکش

با توجه وجود انواع مختلف کلاهک دودکش که در بالا نام برده شد میتوان به تنوع و گستردگی انواع کلاهک دودکش پی برد. این نوع، پرکاربردترین نوع کلاهک دودکش است و از چندین پره موازی Z شکل، به صورت گریلی تشکیل می‌شود. پره‌ها در هر لایه کلاهک، به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که مخالف با ورود آب، گرد و خاک و غیره باشند. هر کدام از دودکش‌های نام برده بنا به محل درست استفاده بهترین انتخاب برای معماران و مصرف‌‌کنندگان خواهند بود. توجه به حجم گاز خروجی، نوع سوخت مصرفی، توکار یا روکار بودن دودکش، منطقه آب و هوایی و میزان رطوبت اشخاص را به انتخاب بهترین دودکش نزدیک خواهد کرد.

  • شومینه از قدیمی‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی در جهان بوده و امروزه به‌عنوان نمادی از زیبایی، قدمت تاریخی و وسیله حرارتی از آن در ویلاها و ساختمان‌ها مدرن استفاده خواهد شد.
  • تمام مدل‌های کلاهک استفاده شده برای دودکش باید استانداردهای لازم جهت حفظ امنیت دودکش یا سیستم هوای خروجی را تامین نمایند.
  • این نوع کلاهک ها می توانند با هر ارتفاع و قطری بنا به خواست و نیاز مشتری ساخته شوند.
  • یکی از لوله‌ها وظیفه خروج گاز سمی به فضای آزاد را داشته و لوله دوم موجب تامین اکسیژن لازم برای تداوم کارکرد تجهیزات گرمایشی خواهد شد.
  • برای استحکام بیشتر این کلاهک حتما باید تمامی نقاط اتصال به هم با جوش یا نقطه جوش متصل شوند تا آب باران و برف یا موارد دیگر از طریق منافذ احتمالی نقاط اتصال به درون لوله ی اصلی دودکش نفوذ پیدا نکند.
کلاهک دودکش انواع کلاهک دودکش این کلاهک دودکش نیز از کلاهک های قدیمی اما استاندارد می باشد که به تعداد زیاد در بام ها برای حفاظت دهانه خروجی لوله های دودکش از انواع آسیبها و تخریبهای مختلف از جمله آب باران، برف و پرندگان مورد استفاده قرار میگیرد. به همین منظور طراحی و ساخت کلاهک دودکش استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می‌باشد. این مدل کلاهک دودکش، از یک پایه استوانه‌ای و تعدادی پره گریلی گرد در بالای پایه و یک کلاه مخروطی شکل ساخته شده و بر اساس محاسبات استاندارد و دقیق تولید می‌شود. سیستم دودکش صنعتی با دیگر دودکش‌ها کمی متفاوت بوده و به‌دلیل وجود حرارت بالاتر و تنوع گازهای سمی باید میزان ضخامت دیواره‌ها بیشتر از حالت عادی باشد. همچنین کلاهک نصب شده در قسمت پایانی دودکش باید از نوع کلاهک H، کلاهک پره‌ای و گردان باشد. کلاهک‌های نام برده به افزایش راندمان خروج گازهای سمی و تهویه جریان هوا کمک بیشتری خواهند کرد.

شایان فن بزرگترین تولیدکننده کلاهک‌های دودکش H توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک در کشور است. در کنار این کلاهک‌ها گروه صنعتی شایان فن کانال اسپیرال، لوله فلکسی، هواکش دمنده و تهویه هوا برای رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را تولید و عرضه می‌کند. ضخامت کلاهک اچ چهارگوش فارغ از نوع جنس در ضخامت‌های ( 0.4، 0.5، 0.6، 0.7، 0.8، 0.9، 1، 1.25، 1.5، 2، 3، 4 و 5 ) میل در ابعاد سفارشی تولید می‌گردد.

افزایش ۱۴۰ درصدی کشفیات قاچاق چوب در زنجان

در صورت استفاده از ورق یک میل و پایینتر، جوش نقاط اتصال از نوع نقطه کلاهک دودکش جوش می باشد. در صورتی هم که ضخامت ورق کلاهک کلبه ای بیش از یک میل باشد جهت نقاط اتصال از جوش co2 استفاده می گردد. بله شما با ارسال ابعاد مورد نظرتون در مورد کلاهک دودکش هوا میتونین خرید کنید. بام کلاهک بصورت یک شیب ، دوشیب مسطح و دوشیب قوس دار قابل طراحی و ساخت می باشد. کلاهک پره ای در انواع سقف ها مانند سقف های مسطح و سقف های شیبدار، به راحتی می توان استفاده نمود.

بیشترین استفاده از این نوع دودکش به صورت روکار و جهت اتصال انتهای بخاری به سیستم خروجی گاز به دودکش اصلی ساختمان خواهد بود. جنس بدنه مقاوم در برابر پوسیدگی، سطح صیقلی و بادوام دودکش گالوانیزه به خروج هر چه بیشتر و بهتر گازها کمک خواهد نمود. کارکرد دست دودکش آهنی سبب افزایش راندمان کاری بخاری شده و به کاهش مصرف سوخت نیز منجرب خواهد شد. گریل ها یا پره های Z شکل این محصول به صورتی طراحی شده که از نفوذ هرگونه آب باران و برف یا تردد پرندگان به داخل آن جلوگیری می شود. در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند می باشد و حتی گردوخاک و ریزگرد نیزکاملاً مقاوم است.

مشخصات فنی کلاهک دودکش H چهارگوش

یکی از لوله‌ها وظیفه خروج گاز سمی به فضای آزاد را داشته و لوله دوم موجب تامین اکسیژن لازم برای تداوم کارکرد تجهیزات گرمایشی خواهد شد. مصرف این نوع از دودکش در سیستم‌های حرارتی پکیج و آبگرمکن‌های نصب شده در محیط داخلی ساختمان کاربرد ویژه و مهمی دارد. سطح ایمنی در مصرف این سبک از لوله به نسبت سایر دودکش‌ها بیشتر بوده و صاحب ملک با خیالی آسوده به کارکرد آن اعتماد خواهد داشت. دودکش آهنی یا گالوانیزه در بین عموم مردم با نام لوله بخاری معروف است.

کلاهک دودکش اچِ گرد:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار